Co mi v těhotenství pomohlo na migrény?

Před otěhotěnším jsem stejně jako asi většina lidí považovala za nejhorší a nejběžnější těhotenskou nesnáz žaludeční nevolnosti. Před migrénami, které mě krátce po zařazení mezi nastávající maminky začlay mučit minimálně stejnou měrou, mě nikdo nevaroval.

Čas od času jsem je prožívala už v době před otěhotněním, zejména v obdobích většího psychického vypětí, stresu v práci, či při vycestování. S vydatnou pomocí oblíbeného růžového prášku jsem je vždy dokázala usměrnit na snesitelnou úroveň a zvládala jsem fungovat bez nutnosti omezit běžné činnosti a ulehnout.

V počátku těhotenství se však trýznivé bolesti hlavy doprovázené pocity slabosti a ztuhlými šíjovými svaly objevovaly pravidelně znovu a znovu, aniž bych odhalila vnější příčinu. Tabletky, poskytující mi obvykle spásu, musely tentokrát s ohledem na vyvíjeící se organismus miminka zůstat schované v kabelce.

Z předchozích zkušeností jsem věděla, že léky, které doktoři těhotným na bolesti hlavy doporučují (s účinou látkou paracetamol) na mě nemají pražádný efekt, nezbylo tedy než se uchýlit k alternativním způsobům léčby a navození úlevy.

Níže uvádím několik tipů na metody a prostředky, které mi pomohly těhotenské migrény (trvající zpravidla 4 – 5 dní) přežít:

  • Dostatek spánku, ideálně i v odpoledních hodinách
  • Konzumace většího množství tekutin – vody, heřmánkového čaje
  • Odpočinek v naprostém tichu a dobře větrané místnosti s ledovým obkladem na čele
  • Masáž šíjových svalů od manžela a také jejich pravidelné prohřívání – sprchou, termopolštářkem
  • Cviky na protažení a uvolnění problematické oblasti (na YouTube naleznete celou řadu videí)
  • Tygří mast a bylinné emuzle od Alpy – tyto pomocníky v boji s migrénou jsem docenila až v těhotenství. V minulosti jsem je sice již zkoušela, ale stály jaksi ve stínu ostatních produktů farmaceutického průmyslu. Promazávala jsem s nimi několikrát denně oblast krku a jemně je vmasírovávala i na čelo, nadočnicové oblouky a spánky.

Velmi doporučuji výše uvedené zásady (zejména cvičení a potírání bylinnou emulzí) aplikovat hned při prvních pocitech napětí v šíji či lehkých náznacích bolesti hlavy! Není třeba otálet a vyčkávat až do chvíle, kdy vám již migréna znemožňuje fungovat obvyklým způsobem.

Po skončení prvního trimestru naštěstí migrény samovolně zcela odezněly a po zbytek těhotenství mě maximálně občas zlehka zabolela hlava při změně tlaku, tato bolest vždy ale nejpozději do druhého dne opět bez jakékoli léčby ustala.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *